Ze zgłoszeniem zamiaru usunięcia drzew/krzewów zezwolenia na wycięcie drzew może występować wyłącznie właściciel nieruchomości.
Od obowiązku zgłoszenia zamiaru usunięcia/uzyskania zezwolenia na usunięcie zwolnione są:
- drzewa, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
- a) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
- b) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- c) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew;
- krzewy rosnące w skupisku, o powierzchni do 25 m2;
- krzewy na terenach pokrytych roślinnością pełniącą funkcje ozdobne, urządzoną pod względem rozmieszczenia i doboru gatunków posadzonych roślin, z wyłączeniem krzewów w pasie drogowym drogi publicznej, na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz na terenach zieleni.
- drzewa owocowe, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni;
- drzewa lub krzewy usuwane w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego;
- drzewa lub krzewy na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991 r.o lasach.
Postępowanie administracyjne wszczyna się na zgłoszenie strony. Pracownicy Gminy przeprowadzą oględziny w terminie 21 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Po przeprowadzonych oględzinach Wójt Gminy Dąbie w terminie 14 dni od daty oględzin może wnieść sprzeciw w drodze decyzji administracyjnej.
Brak sprzeciwu w wyznaczonym terminie oznacza zgodę na usunięcie drzewa.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2019-10-29 |
Data publikacji: | 2019-10-29 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Agnieszka Wawrzyniak |
Liczba odwiedzin: | 702 |