W związku ze stanem epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. informuję, że przedsiębiorcy, których płynność finansowa uległa pogorszeniu z uwagi na ponoszenie negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 mogą się ubiegać o następujące ulgi w zapłacie zobowiązań wobec Gminy:
1. Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty zapłaty podatku od nieruchomości na pisemny wniosek przedsiębiorcy składany przed upływem terminu płatności za należności podatkowe:
- dla przedsiębiorców będących osobami prawnymi za miesiące od kwietnia do czerwca 2020 r.
- dla przedsiębiorców będących osobami fizycznymi z tytułu II raty podatku;
2. Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty zapłaty II raty podatku od środków transportowych płatnej w terminie do dnia 15 września 2020 r. – na pisemny wniosek przedsiębiorcy składany po dniu 31 lipca 2020 r.;
3. Odroczenie terminu płatności należności za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków wraz z opłatą abonamentową za okres od 1 stycznia do 31 marca 2020 r.;
4. Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu czynszu za najem gminnych lokali użytkowych wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku zakazu jej prowadzenia – za okres stanu zagrożenia epidemicznego.
Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie. Okres, na jaki przedsiębiorca może wnioskować o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty nie powinien być dłuższy niż do dnia 31 grudnia 2020 r.
Jednocześnie informuję, że opłatę roczną z tytułu użytkowania wieczystego gruntów za rok 2020 można wnieść w terminie do dnia 30 czerwca 2020 r.
1. Dokumenty do pobrania:
WNIOSEK w sprawie odraczania terminu płatności należności cywilnoprawnych
Oświadczenie o stanie majątkowym osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą / osoby prawnej /jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej
Wniosek o udzielenie ulgi w zapłacie podatku
Oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej lub znacznym ograniczeniu prowadzenia działalności z uwagi na epidemię COVID-19
2. Pomoc de minimis
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z tym, że udzielenie ulgi może stanowić dla przedsiębiorcy pomoc publiczną (pomoc de minimis).
Do pobrania:
3. Wnioski i dokumenty należy składać:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP Urzędu Gminy Dąbie (/9kiuf0j03s/skrytka),
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4 , 66-615 Dąbie
- poprzez umieszczenie w skrzynce pocztowej umieszczonej na budynku Urzędu Gminy Dąbie (adres jw.)
4. Kontakt
- w sprawie ulg w zapłacie należności podatkowych pod numerem telefonu 68 888 6021
- w sprawie ulg w zapłacie należności z tytułu czynszu, opłat za dostarczanie wody oraz odprowadzanie ścieków pod numerem telefonu 68 888 6018
Z uwagi na stan epidemii prosimy wyłącznie o kontakt telefoniczny.